25 mei Cache Creek naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Henny en Wilma Voort - WaarBenJij.nu 25 mei Cache Creek naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Henny en Wilma Voort - WaarBenJij.nu

25 mei Cache Creek naar Whistler

Blijf op de hoogte en volg Henny en Wilma

01 Januari 1970 | Canada, Whistler

De camping met de welsprekende naam Evergreen Fishing Resort verlaten we weer voor de rit naar Whistler ca 220 km verderop. Na de dagelijkse tankstop met French Vanilla koffie rijden we HW 99 op en laten ons imponeren door de vergezichten van Marble Canyon met de Fraser river. De tocht voert ons over hoge bergpassen met stijgings en dalingspercentages van 9 %. Een korte tussenstop bij Joffre Lakes waar we weer moeten ploeteren door de sneeuw en daarna naar het wintersportplaatsje Whistler bekend van de Olympische Winterspelen van 2010. We staan op een mooie maar dure camping bij het dorp en maken een wandeling naar het plein met de Olympische Ringen en informeren naar de gondel die de Peak to Peak wordt genoemd omdat het 2 toppen met elkaar verbindt. Zaterdag kunnen we mee. Nog even in de zon en genieten van de lekkere temperatuur. Tot morgen.