18 mei Golden naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Henny en Wilma Voort - WaarBenJij.nu 18 mei Golden naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Henny en Wilma Voort - WaarBenJij.nu

18 mei Golden naar Banff

Blijf op de hoogte en volg Henny en Wilma

01 Januari 1970 | Canada, Banff

Na het vullen van de propaangastank want we willen wel graag warm zitten en koken gaan we op weg voor 130 km naar Banff. Onderweg zien we diverse bezienswaardigheden maar die zijn vanwege het weer nog gesloten. Wij scoren de gratis pas voor de parken en rijden Yoho park in. Gelukkig kunnen we op Rogers Pass onze eerste foto's maken van de besneeuwde toppen van de R M. Ook Lake Emerald is open en we maken een stevige wandeling langs het meer op een pad van ijs en modder maar zeker de moeite waard voor de plaatjes van het azuurblauwe water. Bij aankomst in Banff, een echt wintersportplaatsje, hebben we een gereserveerde plek met prachtig uitzicht op de bergen. Ook zien we onze eerste elks op enkele meters van onze plek. Morgen gaan we een dagje met de camper de omgeving verkennen want we zijn hier 3 dagen. Tot morgen