van Princeton naar Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Henny en Wilma Voort - WaarBenJij.nu van Princeton naar Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Henny en Wilma Voort - WaarBenJij.nu

van Princeton naar Kelowna

Blijf op de hoogte en volg Henny en Wilma

01 Januari 1970 | Canada, Kelowna

Na een rustige opstart en het legen van de vuilwatertanks met de handleiding ernaast, handig voor een a-technische figuur als ik, en bijvullen van de benzinetank gaan we op weg. Het landschap varieert van kale bergen tot groene weiden en vooral veel water. De tussenstop in het oude mijnwerkersdorp Hedley leverde ons een ongevraagde uitleg van de historie op van een typisch voorbeeld van een Malle Pietje met een uitdragerij van ouwe rotzooi, zie foto. Wel vermakelijk.
We vervolgen de trip naar Kelowna in de wijnstreek van West Canada en bekend om zijn fijne temperaturen en matige regenval. Nou dat hebben wij geweten want we kregen een geweldige hoosbui en het uitgestrekte meer was onzichtbaar. Volgens de campingeigenaresse was de meimaand nog nooit zo slecht. Dat hebben wij weer ??. Maar het wordt gelukkig beter in de loop van de week. We staan op een leuke kleinschalige agri camping waar meer dan 100 kippen vrij rond kunnen lopen. Morgen een dagje wandelen en wijnproeven. Vooral het laatste verheug ik mij nu al op!!! Tot morgen.

• 16 Mei 2017 - 10:08

Trudy Sturkenboom:

Het is wel een hele andere vakantie dan anders, als ik het zo lees. Leuk je verslagen !

• 16 Mei 2017 - 10:10

Trudy Sturkenboom:

Misschien moet je bij je verslagen even de datum zetten, handig voor de teruglezers ! De laatste drie staan op 1 jan 1970; even een tipje van het thuisfront.